Multi Media Advies

"Jongeren zouden zich niet altijd realiseren wat het effect van hun activiteiten op internet kan zijn. Daarom pleiten de adviseurs in de raad nu voor invoering van het zogenoemde diploma Mediawijs.
.

Scholieren zouden speciale lessen moeten volgen waar ze leren dat ze geen foto’s op internet mogen zetten als er copyright op zit. Ook krijgen de jongeren in de lessenserie te horen dat ze toestemming moeten vragen als ze foto’s of filmpjes van anderen online willen zetten. En verder leren ze nadenken over privacy en de gevolgen van het delen van iets persoonlijks met de rest van de wereld. ''

 

Internet is een multi media circus en de doorsnee hardwerkende burger ziet door de bomen het bos niet meer. PageFactory is sinds 1994 actief op het internet, jongens van het eerste uur, en adviseert dagelijks haar klanten over het internet gebeuren . . . .


Multi Media Advies

Wat is internet?

Internet is de verzamelnaam voor een groep wereldwijd verspreide informatiebronnen die aan elkaar gekoppeld zijn. De omvang van dit “netwerk” is zo uitgebreid, dat deze door geen enkel persoon of instantie volledig te bevatten is. Het internet kan beschouwd worden als een van de belangrijkste technologische uitvindingen die er tot nu toe zijn gedaan.

Het is misleidend om het internet te zien als uitsluitend een netwerk. De aan elkaar gekoppelde computer netwerken functioneren als transportmedium van informatie die daarin is opgeslagen. Het uitzonderlijke van het internet is de informatie zelf, door een druk op de knop kan snel en doeltreffend informatie opgeroepen worden die anders niet of nauwelijks te raadplegen is.

Van de kleinste homepage tot de grootste internetsite kan men oproepen zonder zich te bekommeren omtrent de herkomst. Het internet is een mens georiënteerde sociëteit die het mogelijk maakt dat miljoenen mensen over de hele wereld ongeacht hun leeftijd, huidskleur, religie of politieke achtergrond vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week, wereldwijd kunnen communiceren over de meest uiteenlopende onderwerpen denkbaar.

Het succes van het internet ligt grotendeels bij de internetgemeenschap zelf. Dit zijn de mensen en instanties die hun netwerken en vooral hun informatie beschikbaar stellen. Het internet wordt niet geregeerd door een land. Er is geen persoon of bedrijf die zeggenschap heeft. Er bestaat geen “internet politie”. Deze factoren maken het internet wat het momenteel is.

Waarom is internet belangrijk voor uw bedrijf?

Ieder bedrijf, groot of klein, commercieel, dienstverlenend of non-profit wil zijn product of dienst aan de consument kenbaar maken. De basis van een goed bedrijfsresultaat ligt in de verstrekking van informatie zodat de klant een juiste keuze kan maken. Het internet is bij uitstek een medium om bedrijfsinformatie snel en accuraat kenbaar te maken bij diegene die behoefte heeft aan deze informatie. Het gaat er dan niet om dat deze informatie wereldwijd te raadplegen is, zelfs landelijk gezien zal dit niet altijd efficiënt zijn. Op regio gebied daarentegen heeft de consument steeds meer behoefte om zich te oriënteren op gebieden die voor hem/haar van belang zijn. De omvang, of het gebruik van het internet, wil dus niets zeggen over de informatie behoeften van het individu. Als bedrijf wordt deze informatie door u verstrekt. Aan de hand van analyse en vooropgestelde doelstellingen zal een strak plan opgesteld moeten worden, om voor uw bedrijf het hoogst mogelijke rendement te behalen. Rendement moet hier niet altijd gezien worden als omzet verhogend, maar als doel om de internetgebruiker te voorzien in zijn informatiebehoefte. Presentatie speelt hierbij een belangrijke rol. Het heeft bijvoorbeeld geen zin als hoteleigenaar een opsomming te geven van het aantal beschikbare kamers met de gangbare prijzen. Een betere oplossing zou zijn om de potentiële klant een opsomming te geven van de aangeboden hotelfaciliteiten en eventueel de beschikbare faciliteiten in de omgeving zodat men een eerste indruk kan krijgen van het bedrijf.

Daarnaast kan de mogelijkheid geboden worden om via een interactief invulformulier de klant de mogelijkheid te geven om een maximale kamerprijs in te laten geven. Aan de hand van deze gegevens ontvangt de klant een overzicht van de kamers die voldoen aan de prijscriteria.

Daarbij kan tevens worden aangegeven of de kamers nog beschikbaar zijn voor een bepaalde periode, indien dit het geval zou zijn kan de klant de mogelijkheid krijgen om online een reservering te maken. Indien hiervan gebruik gemaakt wordt zal de klant binnen enkele seconden, via e-mail, een bevestiging kunnen ontvangen van de gemaakte transactie. De hoteleigenaar daarentegen heeft de transactie gelijk verwerkt in zijn klantenbestand. Een dergelijk voorbeeld heeft aan de ene kant de informatiebehoefte van de klant bevredigd en aan de andere kant een reservering voor de hoteleigenaar opgeleverd. Een aantal belangrijke punten van dit voorbeeld is dat het geheel wereldwijd heeft kunnen plaatsvinden of 100 kilometer verderop en dat zowel de klant als de hoteleigenaar met een minimum aan inspanning hun doel hebben bereikt zonder tussenkomst van derden.

De tijd van statische websites ligt ver achter ons. Uw bedrijf interactief presenteren op internet vergt specifieke (technische) kennis die in samenwerking met PageFactory en uw doelstelling, bedrijfsstrategie, producten en diensten tot een professioneel geheel kan worden samengebracht.